Kanadanranskalainen André Noël Chaker muutti Suomeen 1990-luvun alussa. Chaker on kirjoittanut teoksen Ihanuuksien ihmemaa. Se kertoo Suomesta ja suomalaisista.
Kuukauden mukaan: kesäkuu 2014
sivu 1 / 3 (21 uutista)
Hallitukseen uusia ministereitä ()
Hallituksessa on kolme uutta ministeriä. Suomen pääministerinä toimii seuraavat 10 kuukautta Alexander Stubb.
Mansikka kypsyy rauhassa viileässä ()
Kauppatorit ovat suosittuja tapaamispaikkoja kesällä. Viileässä säässä kypsyneet mansikat ovat isoja ja makeita.
Suomalaiset innostuvat jalkapallon MM-kisoista ()
Suomalaiset seuraavat innokkaasti jalkapallon MM-kisoja. Brasilian MM- kisojen otteluilla on puoli miljoonaa katsojaa.
Angelina Jolie kampanjoi raiskauksia vastaan ()
Hollywood-tähti ja YK:n pakolaisjärjestön UNHCR:n hyväntahdonlähettiläs Angelina Jolie kampanjoi raiskauksia vastaan.
Matkapuhelimen käyttö ulkomailla halpenee ()
EU:n uudet matkapuhelimien tiedonsiirron maksurajoitukset tulevat voimaan heinäkuun alussa.
The Rolling Stones saapuu Pohjolaan ()
Maailman tunnetuin rock-yhtye The Rolling Stones saapuu ehkä viimeistä kertaa Pohjoismaihin.
Taiteilijan turva on heikko ()
Jarkko Martikainen on omaperäinen laulaja ja lauluntekijä, kirjailija ja radiojuontaja.
Alexander Stubbista pääministeri ()
Alexander Stubb on Suomen uusi pääministeri. Stubb nimitetään pääministeriksi juhannuksen jälkeen.
Jalkapallon MM-kisat käynnissä Brasiliassa ()
Brasilia on valtavan kokoinen maa. Kun Brasiliassa matkustaa etelästä pohjoiseen, vastaa se Euroopassa matkaa Lapista Pohjois-Afrikkaan. Kisat pelataan peräti 12:n eri kaupungin stadioneilla.