Tilaa Selkosanomat Mainos 22.06.2026 Kuuntele uutinen Tilaa Selkosanomat edullisesti! Maailman asiat selkokielellä.
Fuengirola on suomalaisten suosikki Maailma 30.06.2026 Kuuntele uutinen Monet suomalaiset lomailevat Espanjan Aurinkorannikolla Fuengirolassa. Jotkut viettävät koko talven Fuengirolan lämmössä.
Venezuelassa paha maanjäristys Maailma 26.06.2026 Kuuntele uutinen Venezuelassa oli keskiviikkona paha maanjäristys. Ainakin 235 ihmistä on kuollut ja 37 000 ihmistä on kadoksissa. Venezuelaan on julistettu hätätila.
Euroopassa on ennätyshelteet Viikon kuva 26.06.2026 Kuuntele uutinen Euroopassa on ennätyksellisen kuumaa. Ranskassa lämpötila on noussut tällä viikolla yli 40 asteeseen. Turistikohteita on suljettu ja alkoholin myyntiä rajoitettu.
Hallitus kiistelee järjestöjen avustuksista Suomi 25.06.2026 Kuuntele uutinen Hallitus riitelee järjestöjen rahoituksesta. Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman esitteli uudet jakoperusteet, joita ei ole sovittu yhdessä. Pääministeri Petteri Orpo sanoo, että hallitus sopii perusteet uudelleen.
Suomalaiset haluavat matkustaa lomalla uusiin paikkoihin Suomi 25.06.2026 Kuuntele uutinen Suomalaisilla on tapana suunnitella lomansa ajoissa. He haluavat löytää hyvän ja sopivan kohteen. Monille tärkeitä ovat uudet kokemukset, ruoka ja paikallinen kulttuuri.
Lehtokotilo on haitallinen tuholainen Arki 23.06.2026 Kuuntele uutinen Suomen luonnossa elää useita kotilolajeja. Jotkut ovat harmittomia, mutta esimerkiksi lehtokotilo on haitallinen puutarhassa.
Britannian pääministeri Keir Starmer eroaa Maailma 22.06.2026 Kuuntele uutinen Britannian pääministeri vaihtuu. Britannian pääministeri Keir Starmer kertoi maanantaina, että hän eroaa. Starmer eroaa, koska hänellä ei ole enää luottamusta pääministerin tehtävään.