Junaonnettomuus tapahtui Balasoren kaupungissa Itä-Intiassa. Onnettomuuden syynä oli todennäköisesti ohjausvirhe. Juna sai ohjeen mennä väärälle raiteelle. Siksi matkustajajuna törmäsi tavarajunaan, joka oli pysäköitynä samalle raiteelle. Tämä johti siihen, että monet junavaunut suistuivat raiteilta. Hetkeä myöhemmin kolmas juna tuli toisesta suunnasta. Se puolestaan törmäsi junavaunuihin, jotka olivat suistuneet raiteilta.
Ainakin 275 ihmistä kuoli onnettomuudessa ja yli tuhat ihmistä loukkaantui ja vietiin sairaalaan. 800 ihmistä on jo päässyt kotiin sairaalasta. Valitettavasti junaonnettomuudet ovat melko yleisiä Intiassa. Viimeisin onnettomuus oli kuitenkin pahin yli 20 vuoteen.
