Uimareita Aurinkolahden uimarannalla Itä-Helsingissä 29. toukokuuta.

Toukokuu oli ennätyksellisen kuuma

Toukokuu on ollut todella lämmin. Tänä vuonna Suomessa on ollut enemmän hellepäiviä kuin koskaan aiemmin.

Toukokuussa on ollut jo 13 hellepäivää. Se on mittaushistorian uusi ennätys. Edellinen ennätys oli vuodelta 1984. Vuonna 1984 toukokuussa oli 12 hellepäivää. Hellepäivänä ilman lämpötila on yli 25 astetta.

Loppuviikon aikana sää kylmenee koko maassa. Sää voi kuitenkin lämmetä jälleen viikonloppuna.

Suomessa ei ole satanut moneen viikkoon. Maa on kuivaa ja metsät syttyvät herkästi palamaan. Ilmatieteeen laitos varoittaa metsäpalon vaarasta suuressa osassa Suomea. Avotulen teko ja kertakäyttöisten grillien sytyttäminen on kielletty suuressa osassa Suomea.

Toukokuussa oli ennätysmäärä hellepäiviä. Kuva Aurinkolahden uimarannalta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste