Puheenaihe

Hajoaako Euroopan unioni?

Yksikään maa ei ole eronnut Euroopan unionista. Pian se on kuitenkin mahdollista. Britannia järjestää 23. kesäkuuta kansanäänestyksen maan pysymisestä EU:n jäsenenä.

Kansanäänestys on herättänyt vilkkaan keskustelun Euroopan tulevaisuudesta. Monia uhkia on tuotu esiin.

Jos Britannia lähtee, eroavatko muutkin maat EU:sta? Kuinka EU:n käy ilman Britanniaa? Entä kuinka Britannian käy ilman muuta Eurooppaa? Monet arvelevat, että EU:n vaikutusvalta maailmassa heikkenee, jos Britannia eroaa.

Pääministeri David Cameron järjestää kansanäänestyksen, koska EU:ta on arvosteltu Britanniassa ankarasti. Cameron toivoo, että arvostelu vaimenee äänestyksen jälkeen.

Äänestyksestä tulee tiukka. Kuukausi ennen äänestystä eron kannattajia ja vastustajia on lähes yhtä paljon.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


6 kommenttia uutiseen “Puheenaihe”

  1. Chia A

    Moi!
    Arkisin päivänä minä olen aaamuihminen ja lauantaina ja sunnuntaina minä olen iltaihminen.

  2. Chia A

    Voi olla lapset vapaana, että mitkä he haluavat leikkiä kanssa.

  3. janne

    jee ihanaa.

  4. janne

    ydinvoimaa pitää rakentaa lisää kkkkkkoko ajan ja yhdysvallat olisi hyvä yhteistyokumppani.

  5. riitta

    Voit kuva ystävä

  6. riitta

    Sähköposti lhmis pyörätuoli kainuuni