Suomi oli epäonninen arvonnassa ja pelasi alkulohkossa vaikeassa ryhmässä. Suomi on samassa ryhmässä Japanin, Australian ja Saksan kanssa. Perjantaina Suomi hävisi ensimmäisen ottelunsa Australiaa vastaan.
Myös seuraava ottelu Japania vastaan sunnuntaina päättyi Suomen tappioon. Tappio murskasi Suomen mahdollisuudet edetä kisojen jatkolohkoon. Susijengi on E-lohkossa viimeisenä kahdella tappiolla. Seuraavaksi Suomi pelaa Saksaa vastaan tiistaina.
Kunkin ryhmän kaksi parasta joukkuetta etenevät jatkolohkoon. Siellä ne pelaavat sijoista 1–16. Runkosarjan huonoimmat joukkueet pelaavat sitten sijoista 17–32.
Koripallon maailmanmestaruudesta kilpailee 32 maata. MM-kisat pelataan kolmessa eri maassa: Filippiineillä, Indonesiassa ja Japanissa.
Suomi pelaa alkulohkon ottelunsa Japanin Okinawassa. Loppusarja pelataan Filippiineillä. Viimeinen ja ratkaiseva ottelu pelataan 10. syyskuuta.
Suomen ottelut lähetetään tv-kanava Nelosella.
