Esa-Pekka Salonen on kansainvälisesti tunnettu kapellimestari.

Esa-Pekka Salonen saa ritarin arvon

Kapellimestari Esa-Pekka Salonen on pian ritari. Yhdistyneen kuningaskunnan kuningatar Elisabet II myönsi hänelle ritarikomentajan kunniamerkin.

Esa-Pekka Salonen on Lontoon Philharmonia -orkesterin ylikapellimestari. Hän jatkaa tehtävässä vuoden 2021 loppuun. Sen jälkeen Salonen siirtyy San Franciscon sinfoniaorkesterin ylikapellimestariksi.

Salonen on tunnetuimpia suomalaisia kapellimestareita. Häntä arvostetaan ympäri maailmaa.

Ritarin arvonimen saanut henkilö saa käyttää nimessään etuliitettä sir tai dame. Salonen ei kuitenkaan voi kutsua itseään sir Esa-Pekka Saloseksi, koska hän ei ole Britannian kansalainen.

Esa-Pekka Salonen pitää arvonimeään suurena henkilökohtaisena kunniana. Hän sanoo, että se on osoitus taiteen tärkeydestä.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.