Suomen itsenäisyyspäivä on lauantaina 6.12. Suomi on ollut itsenäinen valtio 108 vuotta. Suomi itsenäistyi vuonna 1917.
Tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotto eli Linnan juhlat järjestetään Helsingissä Presidentinlinnassa lauantaina 6.12. Juhliin on kutsuttu 1 700 vierasta. Presidenttipari on kutsunut juhlaan tänä vuonna erityisen paljon opettajia. Juhlan teema on koulutus ja sivistys.
Presidentti Alexander Stubb kutsui sotien veteraanit ja lotat itsenäisyysjuhlaan jo tiistaina. Juhla järjestettiin Presidentinlinnassa. Mukana oli noin 20 veteraania ja lottaa. Kutsuvieraiden keski-ikä oli yli 100 vuotta.
Presidentti Stubb sanoi veteraaneille ja lotille, että Suomi ei olisi menestynyt ilman heidän uhrauksiaan.
– Olemme teille ikuisesti kiitollisia kaikesta, jonka olette tehneet Suomen puolesta.

