Metsäyhtiö Stora Enson pääkonttori saa arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon. Stora Enson pääkonttori Katajanokan laituri valmistui vuonna 2024. Se on Suomen suurin rakennus, joka on tehty puusta. Pääkonttori sijaitsee Helsingin Katajanokalla.
Katajanokan laiturin aula ja kattopuutarha ovat avoinna yleisölle eli niitä voi mennä vapaasti katsomaan. Pääkonttorin terassilta näkyy hieno Helsingin merimaisema. Päärakennuksessa toimii myös hotelli.
Stora Enson pääkonttorin on suunnitellut arkkitehtitoimisto Anttinen-Oiva-arkkitehdit. Toimisto on suunnitellut Helsinkiin myös Supercellin pääkonttorin ja Kaisa-talon. Supercellin pääkonttori sijaitsee Jätkäsaaressa. Myös Supercellin pääkonttori on rakennettu puusta. Kaisa-kirjasto sijaitsee Kaisaniemessä, ja siinä toimii myös Helsingin yliopiston kirjasto.
Arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon voittajan valitsi arkkipiispa Tapio Luoma.
