Sää muuttuu syksyiseksi

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, HS, IL
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 12.09.2025

Suomessa on nautittu kauniista ja lämpimästä syyskuusta. Sää muuttuu kuitenkin viikonloppuna, syksy alkaa.

Tämä viikko oli koko Suomessa lämmin ja aurinkoinen. Syyskuussa on ollut jopa tavanomaista lämpimämpää.

Porissa mitattiin 9. syyskuuta vuoden 2025 37. hellepäivä. Helleraja menee rikki, kun lämpötila nousee yli 25 asteen.

Viikonloppuna sää kuitenkin muuttuu myös Suomessa. Etelä-Suomessa on harmaa ja sateista sää. Idässä ja pohjoisessa voi kuitenkin paistaa aurinko, lämpötila voi olla vielä 20 astetta. Perjantaina tuuli voi olla voimakasta. Ensi viikolla sää viilenee.

– Sateet tulevat perjantaina. Sade alkaa Suomen länsiosassa ja leviää viikonloppuna koko Suomeen, Ilmatieteen laitoksen meteorologi Helena Laakso kertoo Helsingin Sanomissa.

2 kommenttia artikkeliin ”Sää muuttuu syksyiseksi”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)