Noin 30 ihmistä osallistuu kisoihin. He kiipeävät puihin ja kilpailevat suomenmestaruudesta. Kisat pidetään Tampereella 23.–24. toukokuuta. Kisat järjestetään Rosendahlin puistossa.
Kilpailu on erikoinen. Kilpailuun osallistuu vain puunhoitajia. Puunhoitajista käytetään myös erikoista sanaa. Sana on arboristi.
Kisojen järjestämiselle on syy. Puunhoitajan taidot paranevat, kun hän osallistuu kisaan.
Kisoissa on useita lajeja. Kuka kiipeää puuhun nopeimmin? Kuka osaa liikkua korkealla puussa? Kuka osaa pelastaa ihmisen puusta?
Kisoissa on kilpailuluokat miehille, naisille ja opiskelijoille. Noin 30 puunhoitajaa ilmoittautui kisoihin. Suurin osa osallistujista on suomalaisia. Osallistujia on myös muualta maailmasta.
