Paavi Leo XIV sanoi, että ihmisten täytyy säilyttää usko parempaan maailmaan. Näin siitäkin huolimatta, että elämme sotaisaa aikaa. Paavin mukaan ihmiset ovat tottuneet väkivaltaan. Paavin mielestä on vaarallista, jos ihmiset eivät välitä.
Paavi antoi myös siunauksensa kaupungille ja maailmalle. Siunauksen nimi on Urbi et Orbi ja se on latinaa. Paavi antaa siunauksensa kahdesti vuodessa, pääsiäisenä ja jouluna.
Paavi piti myös pääsiäisyönä messun Vatikaanin Pietarinkirkossa. Pitkäperjantaina paavi osallistui Via Crucis eli Ristin tie -kulkueeseen Roomassa.
Paavi Leo XIV johti nyt pääsiäisen viettoa Vatikaanissa ensimmäisen kerran. Hänet valittiin paaviksi viime vuonna. Paavi Leo on syntynyt Yhdysvalloissa.
Paavi on katolisen kirkon johtaja. Katolinen kirkko on maailman suurin kristillinen kirkko. Katoliseen kirkkoon kuuluu 1,3 miljardia ihmistä.
