Lapissa oli kylmä tammikuun alku

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Satu Renko
Uutinen julkaistu: 16.01.2026

Lapissa on ollut tosi kylmä tammikuu. Pakkasta on ollut jopa 35–40 astetta, nyt ilma on lauhtunut.

Kova pakkanen on aiheuttanut myös ongelmia. Esimerkiksi lentoja on peruttu Rovaniemellä, Kittilässä ja Ivalossa. Ravintoloita on jouduttu sulkemaan, koska sisällä on ollut liian kylmä.

Pakkanen on aiheuttanut myös sähkökatkoja, ja esimerkiksi sähköautoissa on ollut ongelmia. Liian kylmällä ilmalla myös hiihtäminen ja laskettelu eivät ole mahdollisia.

Kovimmat pakkaset ovat nyt ohi. Nyt on hieno ulkoilusää!

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)