Kaamos on alkanut Suomen pohjoisimmassa osassa eli Lapissa. Kaamos alkoi Utsjoella tiistaina.
Aurinko ei nouse kaamoksen aikana horisontin yläpuolelle.
Kaamos kestää pisimpään Suomen pohjoisimmassa osassa. Utsjoki on Suomen pohjoisin kunta.
Aurinko nousee seuraavan kerran Utsjoella tammikuun puolivälin jälkeen. Eteläisessä Lapissa kaamos on lyhyempi.
Kaamoksen toinen nimi on polaariyö.

Minusta se täytyy olla väikeä koska mä tulen trooppisesta maasta, jossa auriko nousee kello 6 ja laskee kello 18. luulen, että en voi asua siellä.
Minun mielastani tätä uutisia on helppo ja ymmärtäminen koska on tavallinen sanat.