Janne Puhakan surma järkyttää suomalaisia

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 18.10.2024

Suomessa on keskustelu tällä viikolla paljon Jane Puhakan kuolemasta. Puhakka kuoli viime sunnuntaina. Hän joutui henkirikoksen uhriksi.

Janne Puhakka oli 29-vuotias entinen jääkiekkoilija. Puhakka voitti alle 18-vuotiaiden MM-pronssia. Jääkiekon SM-liigassa hän pelasi 2015–2016 kasvattajaseurassaan Espoon Bluesissa. Vuosina 2017–2018 Puhakka pelasi ammattilaisena Ranskassa. Puhakka lopetti uransa vuonna 2018.

Janne Puhakka oli ensimmäinen SM-liigan jääkiekkoilija, joka kertoi, että on homoseksuaali. Puhakan rohkeutta arvostettiin paljon.

Poliisi epäilee, että entinen puoliso murhasi Puhakan sunnuntaina Espoon Henttaalla. Murhasta epäillään norjalaista Rolf Nordmoa. Nordmo on 66-vuotias. Miesten parisuhde oli päättynyt tänä syksynä. Murhan syy on ehkä mustasukkaisuus.

Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus vangitsi Rolf Nordmon keskiviikkona. Häntä epäillään Janne Puhakan murhasta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)