Helsingin kirjamessujen juhlavuosi

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Emmi Kähkönen
Uutinen julkaistu: 23.10.2025

Helsingin kirjamessut alkavat torstaina. Kirjamessut on Pohjoismaiden suurin kirjallisuustapahtuma. Messuilla kävi viime vuonna lähes 100 000 ihmistä.

Helsingin kirjamessut täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Ensimmäiset messut järjestettiin vuonna 2000. Kirjamessujen teema on tänä syksynä sivistys ja ilo.

Kirjamessut on Pohjoismaiden suurin kirjallisuustapahtuma. Messuilla on 17 ohjelmalavaa ja 900 eri tapahtumaa. Tapahtumassa on yli 1 000 esiintyjää ja yli 40 ulkomaista kirjailijavierasta.

Helsingin kirjamessut järjestetään 23.–26.10. Messukeskuksessa. Selkokeskuksen osaston numero on 6p38. Osastolta löytyy selkokirjoja ja selkokielisiä materiaaleja. Osastolta saat mukaasi ilmaiseksi selkokirjaesitteen ja Selkosanomat-lehden.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)