Me puhumme teoin -kampanja taistelee rasismia ja syrjintää vastaan. Pääministeri Petteri Orpo avasi kampanajan tiistaina.
Hallituksen kampanja rasismia vastaan alkoi heikosti. Perussuomalaiset-puolue ei osallistu kampanjaan. Perussuomalaiset on hallituksessa. Hallitus toteuttaa Me puhumme teoin -kampanjan, joka taistelee rasismia vastaan.
Pääministeri Petteri Orpo avasi kampanjan tiistaina 27. elokuuta. Pääministeri Orpo sanoi, että koko hallitus on kampanjassa mukana. Orpon mukaan kampanjaa ei ole tarkoitettu puolueille. Hallitus toivoo, että järjestöt ja työpaikat osallistuvat kampanjaan.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra sanoi tiistaina, että perussuomalaiset ei ole mukana kampanjassa. Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jani Mäkelän mukaan perussuomalaisia on syytetty rasismista, vaikka perussuomalaiset ovat syyttömiä.
RKP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Otto Andersson sanoo, että perussuomalaisten puheet ovat outoja ja ikäviä. Andersson sanoo, että kaikki puolueet ovat sitoutuneet kampanjaan rasismia vastaan.
Hallitus päätti siitä, että se kampanjoi rasismia vastaan vuosi sitten kesällä. Hallituksessa oli silloin kohu siitä, että monet perussuomalaiset poliitikot julkaisivat rasistisia kirjoituksia. Opposition mielestä kampanjalla yritetään ainoastaan parantaa hallituksen mainetta.
