KAJ-yhtye sai tällä viikolla Suomen Musiikkikustantajien kaksi palkintoa. KAJ:n laulu Bara bada bastu on vuoden biisi. Lisäksi KAJ sai palkinnon vuoden vientiteosta.
KAJ-yhtye on kotoiin Vöyriltä Etelä-Pohjanmaalta. Vöyri sijaitsee Suomen länsirannikolla. KAJ-yhtye on suomenruotsalainen.
KAJ-yhtyeen jäsenet ovat Kevin Holmström, Axel Åhman ja Jakob Norrgård. Yhtyeen jäsenet kertoivat Ylen haastattelussa, että palkinnot tulivat yllätyksenä.
– Emme uskoneet, että Vöyrin murteella laulettu kappale voittaa vuoden kappaleen palkinnon.
KAJ on saanut myös kansainvälistä menestystä. Yhtye edusti Ruotsia keväällä Euroviisuissa. KAJ sijoittui Euroviisuissa sijalle neljä. KAJ esiintyi kesällä ruotsalaisessa Allsång pä Skansen -ohjelmassa. Ohjelma on erittäin suosittu Ruotsissa ja Pohjoismaissa.
KAJ-yhtyeestä tuli Euroviisujen jälkeen erittäin suosittu. Bara bada bastu -laulua on kuunneltu eli striimattu Spotify-suoratoistopalvelussa 100 miljoonaa kertaa.
