Elokuussa kypsyy paljon omenaa Viikon kuva 20.08.2026 Kuuntele uutinen Tänä kesänä on hyvä omenasato. Omenoita kypsyy paljon. Monissa omenapuissa on niin paljon omenoita, että puiden oksat notkuvat.
Suomesta löytyi sikaruttoa Viikon kuva 13.08.2026 Kuuntele uutinen Suomesta löytyi heinäkuun lopussa afrikkalaista sikaruttoa. Suomen itärajan läheltä Virolahdelta löytyi kuolleita villisikoja, jotka olivat kuolleet sikaruttoon.
Suomalaiset innostuivat poimimaan marjoja Viikon kuva 07.08.2026 Kuuntele uutinen Suomalaiset ovat innostuneet poimimaan marjoja. Marjayritysten mukaan suomalaisia myyjiä on kolme kertaa enemmän kuin viime vuonna. Kesällä ihmiset poimivat mustikoita, syksyllä kypsyvät puolukat.
Hailuotoon pääsee nyt tietä pitkin Viikon kuva 01.07.2026 Kuuntele uutinen Hailuodon maayhteys on valmis. Hailuodon ja Oulunsalon välissä on pengertie ja Riutun silta. Meren päälle rakennettu pengertie on Suomen pisin.
Euroopassa on ennätyshelteet Viikon kuva 26.06.2026 Kuuntele uutinen Euroopassa on ennätyksellisen kuumaa. Ranskassa lämpötila on noussut tällä viikolla yli 40 asteeseen. Turistikohteita on suljettu ja alkoholin myyntiä rajoitettu.
Koululaisten kesälomat alkavat Viikon kuva 29.05.2026 Kuuntele uutinen Koululaiset aloittavat kesäloman lauantaina 30. toukokuuta. Myös ylioppilaat juhlivat lauantaina. Tänä keväänä valmistuu yli 26 000 ylioppilasta.
Robotit juoksivat kilpaa Kiinassa Viikon kuva 22.05.2026 Kuuntele uutinen Kiinan pääkaupungissa Pekingissä järjestettiin juoksukilpailu roboteille ja ihmisille huhtikuussa. Robotit ja ihmiset juoksivat puolimaratonin. Robotti voitti kilpailun.
Suomi on Euroviisujen finaalin suosikki Viikon kuva 15.05.2026 Kuuntele uutinen Suomi on mukana Euroviisujen loppukilpailussa eli finaalissa. Suomen edustajat ovat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen. He esittävät kappaleen Liekinheitin.