Hupailun on ohjannut Aleksi Mäkelä. Juonta elokuvassa ei juuri ole. Se kertoo neljä erillistä tarinaa. Niissä on mukana hauskoja ja hassuja tyyppejä, jotka muistuttavat melko paljon Kummelin aiempia hahmoja.
Elokuva miellyttää aivan varmasti kevyen huumorin ystäviä. Kummelin ystävät eivät pety, se on varma.
Ohjaaja Mäkelä nimittää uutta Kummelia toimintaelokuvaksi. Mäkelän mukaan kuvaukset olivat hänen elokuvauransa rankimmat.
Kummeli V tulee ensi-iltaan perjantaina 19. helmikuuta.