The Beatles toimi vuosina 1960–1970. Yhtye levytti ensi kerran vuonna 1962. Kuvassa John Lennon (vasemmalla), Paul McCartney, Ringo Starr ja George Harrison.

The Beatles on täällä taas

The Beatles on maailman tunnetuin rock-yhtye. Bändiltä on löytynyt ennen julkaisemattomia lauluja.

The Beatles hajosi 43 vuotta sitten, keväällä 1970. Tänä jouluna kaikkien aikojen rock-yhtye on jälleen kerran ajankohtainen. The Beatlesilta julkaistiin marraskuussa kappaleita, joita ei ole ennen julkaistu. Levyn nimi on On Air – Live at the BBC Volume 2. Se sisältää 37 laulua, joita ei ole aikaisemmin julkaistu. Tupla-albumin ensimmäinen osa julkaistiin jo 19 vuotta sitten.

Levyn kappaleet on nauhoitettu Britannian yleisradioyhtiön BBC:n ohjelmissa vuosina 1963–1964. Levyllä on myös hauskoja juttutuokioita yhtyeen jäsenten kanssa. Levyn mukana on 48-sivuinen vihko, jonka esipuheen on kirjoittanut Paul McCartney.

Englantilainen The Beatles on maailman suosituin rock-yhtye. Monet pitävät sitä myös kaikkien aikojen parhaana. Yhtye sai aikaan 1960-luvulla ainutlaatuisen ihailijakulttuurin. Yhtyeen kappaleet ja albumit ovat musiikkillisia neronleimauksia.

Yhtyeen jäsenistä laulaja ja basisti Paul McCartney ja rumpali Ringo Starr ovat elossa. McCartney eli Macca on 71-vuotias, Starr on 73. Laulaja ja kitaristi John Lennon murhattiin vuonna 1980. Kitaristi ja laulaja George Harrison kuoli syöpään vuonna 2001.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste