The Go-Go’s vuonna 1981. Kuvassa ovat Kathy Valentine (vasemmalla), Jane Wiedlin, Gina Schock, Charlotte Caffey ja Belinda Carlisle.

Tarinoita rockin naisista

Suzi Quatro, Joan Jett and the Blackhearts ja The Go-Go's ovat merkittäviä laulajia, lauluntekijöitä ja yhtyeitä rockin historiassa.

Yle Areenassa on suoratoistona kolme dokumenttielokuvaa. Elokuvien pääosissa nähdään rockin historian merkittäviä naisia.

Yhdysvaltalaiset Suzi Quatro, Joan Jett ja The Go-Go’s -yhtye kuuluvat merkittäviin tekijöihin rockin historiassa. Näistä kolmesta voi nähdä kiinnostavat dokumenttielokuvat Yle Areenassa.

Suzi Quatro oli monien esikuva. Hän oli myös ensimmäisiä naisia, jotka soittivat oikeaa rockia jo 1970-luvun alussa. Monet muistavat Suzi Quatron basson ja nahkapuvun.

Joan Jett ja The Go-Go’s seurasivat Quatron jäljissä. The Go-Go’s oli ensimmäinen tyttöyhtye, joka teki itse omat biisinsä ja nousi Yhdysvaltojen albumilistan ykköseksi.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste