The Go-Go’s vuonna 1981. Kuvassa ovat Kathy Valentine (vasemmalla), Jane Wiedlin, Gina Schock, Charlotte Caffey ja Belinda Carlisle.

Tarinoita rockin naisista

Suzi Quatro, Joan Jett and the Blackhearts ja The Go-Go's ovat merkittäviä laulajia, lauluntekijöitä ja yhtyeitä rockin historiassa.

Yle Areenassa on suoratoistona kolme dokumenttielokuvaa. Elokuvien pääosissa nähdään rockin historian merkittäviä naisia.

Yhdysvaltalaiset Suzi Quatro, Joan Jett ja The Go-Go’s -yhtye kuuluvat merkittäviin tekijöihin rockin historiassa. Näistä kolmesta voi nähdä kiinnostavat dokumenttielokuvat Yle Areenassa.

Suzi Quatro oli monien esikuva. Hän oli myös ensimmäisiä naisia, jotka soittivat oikeaa rockia jo 1970-luvun alussa. Monet muistavat Suzi Quatron basson ja nahkapuvun.

Joan Jett ja The Go-Go’s seurasivat Quatron jäljissä. The Go-Go’s oli ensimmäinen tyttöyhtye, joka teki itse omat biisinsä ja nousi Yhdysvaltojen albumilistan ykköseksi.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.