Saara Aalto pyydettiin euroviisuihin Suomen edustajaksi UMK-kilpailun lehdistötilaisuudessa. Edustaja valittiin nyt ensimmäistä kertaa ilman karsintakilpailua.
Saara Aallolle sävelletään Euroviisuihin kolme laulua. Aalto esittää kappaleet Espoon areenassa maaliskuussa. Eniten ääniä saanut laulu valitaan Suomen edustuskappaleeksi. Aalto esittää kappaleen Euroviisuissa. Aallon tavoitteena on päästä Euroviisujen finaaliin.
Saara Aalto menestyi erinomaisesti Britannian X Factor -laulukilpailussa. Aalto sijoittui laulukilpailun finaalissa toiseksi. Finaali oli vuosi sitten joulukuussa. X Factorin menestyksen takia Aalto tunnetaan hyvin Britanniassa ja muualla Euroopassa.
