Yhdysvaltalainen Chuck Berry täytti äskettäin 87 vuotta. Hän nousi kuuluisuuteen 1950-luvulla.

Yhdysvaltalainen Chuck Berry täytti äskettäin 87 vuotta. Hän nousi kuuluisuuteen 1950-luvulla.

Rock and rollin isähahmo Suomeen

Chuck Berryä pidetään rockmusiikin keksijänä. Ikämiessarjan kitaristi, lauluntekijä ja laulaja saapuu Suomeen.

Berryn tunnetuimpia kappaleita ovat rockin kivijalat Rock and Roll Music ja Johnny B. Goode. Berryn tavaramerkkejä ovat hänen kitaransoittonsa ja lavaliikehdintänsä. Berryn lavaliikehdintää kutsutaan ankkakävelyksi.

Berry kuuluu maailman tunnetuimpien rocklegendojen joukkoon. Hän on toiminut esikuvana esimerkiksi The Beatlesille ja The Rolling Stonesille.

Berry on esiintynyt Suomessa aiemmin kuudesti. Tämänkertainen Euroopan-kiertue on luultavasti hänen viimeisensä. Berry esiintyy Helsingissä 23.10. ja Oulussa 25.10.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Rock and rollin isähahmo Suomeen”

  1. Tessu

    Mikä hitsi on ankkakävely?

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste