Rakennekynsi tehdään oman kynnen päälle

Teksti: Brita Nummi
Kuva: Klaus Somerkoski
Uutinen julkaistu: 10.09.2012

Moni haluaa vahvat ja koristeelliset kynnet. Rakennekynnet muokataan tavallisten kynsien päälle erityisellä aineella.

Valmiit rakennekynnet ovat pitkät ja vahvat. Niihin voidaan tehdä vielä erilaisia lakkauksia tai koristemaalauksia. Rakennekynsiä voidaan tehdä vain terveelle ja ehjälle luonnonkynnelle.

Rakennekynsiä laitetaan kauneushoitoloissa, kampaamoissa tai erityisissä kynsistudioissa. Kynsien laittaminen kestää vähintään tunnin.

Kauneudenhoitaja Jonna-Mari Keskitalo työskentelee kauneudenhoitola RoccaBellassa Turussa.

– Rakennekynnet ovat yleistyneet valtavasti viiden vuoden aikana, hän sanoo.

– Jotkut haluavat kynsiin hienoja koristeita, vaikkapa marmorin tapaisia kuvioita tai hohtavia värejä.

– Nykyisin rakennekynsiä koristellaan monenlaisilla kuvioilla ja väreillä. Joku haluaa pieniä omaan elämään liittyviä harrastuskuvia, esimerkiksi lemmikin kuvan, Keskitalo sanoo.

 

Yksi kommentti artikkeliin ”Rakennekynsi tehdään oman kynnen päälle”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)