Kuvassa on Pertti Kurikan Nimipäivät. Pertti Kurikka on kuvassa vasemmalla, sitten Sami Helle, Kari Aalto ja Toni Välitalo.

Pertti Kurikan Nimipäivissä Pertti Kurikka säveltää biisit ja soittaa kitaraa (kuvassa vasemmalla). Sami Helle näppäilee bassoa ja Kari Aalto laulaa. Toni Välitalo (kuvassa oikealla) pitää rummuilla rytmin kohdallaan.

Punkrockilla euroviisuihin?

Punk-yhtye Pertti Kurikan Nimipäivät yrittää Suomen euroviisuehdokkaaksi.

Biisin nimi on Aina mun pitää.

– Biisi syntyi niin, että Pertti Kurikka teki kitarariffin ja mä tein sanat. Se kertoo siitä, että ihmisen pitää aina päivisin tehdä jotain asioita, kertoo laulaja Kari Aalto.

Pertti Kurikan Nimipäivät (PKN) syntyi vuonna 2009 kulttuuri-työpaja Lyhdyssä. Bändillä menee nyt lujaa. PKN teki joulukuussa 10 keikan kiertueen Britanniassa.

Iso levy-yhtiö Sony julkaisi Aina mun pitää singlen.

PKN esiintyy Uuden musiikin kilpailun karsinnassa, joka alkaa lauantaina 7.2. Yle TV2:ssa kello 21.

Kilpailua voi seurata myös verkossa osoitteessa yle.fi/umk

Lähteet Yle, Soundi

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste