Päähenkilö

Päähenkilö

Puhdistus nyt myös elokuvana

Sofi Oksasen romaani Puhdistus on ollut valtava menestys. Nyt romaanista on tehty myös elokuva.

Puhdistus ilmestyi kirjana vuonna 2008. Sitä ennen tarinaa oli jo esitetty näytelmänä. Nyt kirja on käännetty yli 40 eri kielelle, ja siitä on tehty jopa ooppera.

Tarinan alussa ikääntynyt Aliide asuu yksin taloaan Viron maaseudulla 1992. Eräänä iltana hän löytää pihaltaan nuoren naisen, Zaran, joka pakenee Venäjän mafiaa.

Elokuvan on ohjannut Antti Jokinen. Näyttelijöinä siinä ovat mukana muun muassa Laura Birn, Liisi Tandefelt, Krista Kosonen ja Peter Franzén.

Uusi kirja kaupoissa

Viime viikolla Sofi Oksaselta ilmestyi jo uusi kirja. Sen nimi on Kun kyyhkyset katosivat. Myös tämä kirja kertoo Viron historiasta. Kirjassa on mukana paljon henkilöitä ja eri sukupolvia. Mukana on myös rakkaustarina.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Puhdistus nyt myös elokuvana”

  1. Ansukka

    Hevosia ihanaa!!!!!! :)

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste