Puhdistus nyt myös elokuvana

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Solar Films
Uutinen julkaistu: 10.09.2012

Sofi Oksasen romaani Puhdistus on ollut valtava menestys. Nyt romaanista on tehty myös elokuva.

Puhdistus ilmestyi kirjana vuonna 2008. Sitä ennen tarinaa oli jo esitetty näytelmänä. Nyt kirja on käännetty yli 40 eri kielelle, ja siitä on tehty jopa ooppera.

Tarinan alussa ikääntynyt Aliide asuu yksin taloaan Viron maaseudulla 1992. Eräänä iltana hän löytää pihaltaan nuoren naisen, Zaran, joka pakenee Venäjän mafiaa.

Elokuvan on ohjannut Antti Jokinen. Näyttelijöinä siinä ovat mukana muun muassa Laura Birn, Liisi Tandefelt, Krista Kosonen ja Peter Franzén.

Uusi kirja kaupoissa

Viime viikolla Sofi Oksaselta ilmestyi jo uusi kirja. Sen nimi on Kun kyyhkyset katosivat. Myös tämä kirja kertoo Viron historiasta. Kirjassa on mukana paljon henkilöitä ja eri sukupolvia. Mukana on myös rakkaustarina.

Yksi kommentti artikkeliin ”Puhdistus nyt myös elokuvana”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)