Pertti Kurikan Nimipäivät vasemmalta: Kari Aalto, Pertti Kurikka, Sami Helle, Toni Välitalo.

Pertti Kurikan Nimipäivät vasemmalta: Kari Aalto, Pertti Kurikka, Sami Helle, Toni Välitalo.

Pertti Kurikan Nimipäivät Yhdysvaltoihin

Pertti Kurikan Nimipäivät lähtee esiintymään Yhdysvaltoihin.

Pertti Kurikan Nimipäivät -yhtye kiertää helmikuun alussa Britanniassa. Maaliskuussa punk-yhtye keikkailee Pohjois-Amerikassa. Nimipäivät esiintyy tuolloin Yhdysvaltojen suurimmilla musiikkimessuilla Austinin South by Southwestissä. Suunnitteilla on myös kiertue New Yorkiin ja Bostoniin sekä Kanadan puolelle Montrealiin ja Torontoon.

Nimipäiviltä julkaistiin loppuvuodesta ensimmäinen täysimittainen albumi. Cd-version lisäksi Kuus kuppia kahvia ja yks kokis on saatavilla myös lp-levynä eli vinyyliääni-levynä. Levy kokoaa yhteen bändin tähänastisen tuotannon.

– Kyllähän se hienolta tuntuu päästä keikoille rockin syntysijoille. Amerikassa en ole koskaan aiemmin käynyt, Kari Aalto toteaa.

Kari Aalto tunnustaa, että lentomatkat jännittävät häntä hiukan. Muuten mies ottaa kiertueet rennosti, kuten elämän yleensäkin. Yhtyeen rumpali Toni Välitalo taas sanoo, että hän ei lentomatkoja pelkää.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste