Parhaan elokuvan Oscarin voitti Green Book. Kuvassa Oscar-patsasta pitelee Green Bookin ohjaaja Peter Farrelly.

Parhaan elokuvan Oscarin voitti Green Book. Kuvassa Oscar-patsasta pitelee Green Bookin ohjaaja Peter Farrelly.

Oscareita yllättäjille

Tänä vuonna parhaan elokuvan Oscarin sai Green Book. Se oli yllätys.

Elokuva-alan kuuluisimmat palkinnot Oscarit jaettiin 25. helmikuuta Hollywoodissa Yhdysvalloissa.

Green Book kertoo 1960-luvun Yhdysvaltojen etelävaltioista, joissa mustia yhä sorrettiin. Elokuvassa musta pianisti ja valkoinen autonkuljettaja matkustavat etelävaltioissa.

Ennakkosuosikki parhaaksi elokuvaksi oli Alfonso Cuaronin ohjaus Roma. Se voitti parhaan ohjauksen ja parhaan ulkomaisen elokuvan palkinnot.

Myös parhaan naispääosan Oscar meni yllättäjälle. Sen sai Olivia Colman elokuvasta The Favourite.

Miespääosan Oscarin sai Rami Malek, joka esitti laulaja Freddie Mercurya elokuvassa Bohemian Rhapsody.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste