Kuvassa ovat pukusuunnittelija Erika Turunen, ohjaaja Anna Kelo ja kapellimestari Esa-Pekka Salonen Kansallisoopperassa.

Oopperan kevätkausi on ohi

Kansallisoopperan ja Baletin kaikki kevään esitykset on peruttu. Kansallisoopperan kausi loppui tänä keväänä poikkeuksellisen aikaisin, jo maaliskuussa. Syynä on tartuntatauti, jonka koronavirus on aiheuttanut.

Oopperatalo on suljettu. Seuraavat esitykset ovat syksyllä. Myös Richard Wagnerin suurteos Ring eli Nibelungin sormus siirtyy syksyyn. Neljäosaisen sarjan toinen osa Valkyyria nähdään Oopperassa syksyllä.

Nibelungin sormuksen ensimmäinen osa Reininkulta esitettiin syksyllä 2019. Reininkullan orkesteria johtaa kapellimestari Esa-Pekka Salonen. Oopperan ohjaa Anna Kelo.

Myös teattereiden kausi on ohi. Näytökset jatkuvat syksyllä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste