Nightwish on Suomen tunnetuin rock-yhtye. Bändin uusi levy Endless Forms Most Beautiful nousi jopa Britannian albumilistalla kymmenen kärkeen. Se on kova sijoitus. Nightwish esiintyy ensimmäisenä suomalaisyhtyeenä Lontoon Wembley Arenalla joulukuussa.
Nightwishin hollantilainen laulaja Floor Jansen muutti viime kesänä Joensuuhun. Hän kertoo, että hän viihtyy hyvin.
– Olen nauttinut jopa lumenluonnista. En ollut koskaan aiemmin kolannut lunta.
– Tykkään käydä saunassa. Talvella harrastan avantouintia ja hiihdän. Vietän aikaa kiertueilla paljon suurissa kaupungeissa. Kotona Joensuussa nautin hiljaisuudesta.
Nightwish pääsee syksyllä myös postimerkkiin, kun posti julkaisee sarjan rockmerkkejä.
