Nicki Minaj on 30-vuotias yhdysvaltalainen laulaja. Nickin musiikkityyli on R&B. Häntä kutsutaan myös hiphopin uudeksi kuningattareksi. Minajin kolmas albumi Pink Friday: The Pinkpoint julkaistaan tänä keväänä.
Minaj tunnetaan myös American Idol -laulukilpailun tuomarina. Hänen huono käytöksensä on herättänyt huomiota. Minaj on esimerkiksi myöhästynyt ohjelman suorasta lähetyksestä.
Minaj tunnetaan erikoisesta tyylistään. Hänen tavaramerkkejään ovat kirkuvanväriset peruukit. Oikeasti hänellä on pitkä ja kihara tumma tukka. Minaj on uuden ajan muoti-ikoni samaan tapaan kuin Lady Gaga.
