Juha Lagström on Elonkerjuu-yhtyeen uusi laulaja. Yhtyeen entinen solisti Lauri Tähkä lähti soolouralle. Elonkerjuu harjoittelee parhaillaan uusia lauluja. Sen ensimmäinen levy yhdessä Juha Lagströmin kanssa julkaistaan syksyllä. Lokakuussa uusi Elonkerjuu lähtee myös keikoille. Yhtyeen soittajat ovat samat kuin Tähkän aikana.
Lagström on ammatiltaan näyttelijä. Näyttelijäntyö saa kuitenkin jäädä toistaiseksi, musiikki työllistää miehen nyt niin tiiviisti. Hän on lähtöisin Etelä-Pohjanmaalta, mutta asuu nykyisin Helsingissä.
– Murre ei ole ongelma, se tarttuu äkkiä uudestaan, laulaja vakuuttaa.
– Teen nyt laulajan hommaa. Kesällä käyn toki katsomassa pari kesäteatteriesitystä.
Lauri Tähkä erosi Elonkerjuusta yllättäen alkuvuodesta 2011.
– Meitä verrataan. Olen oma itseni, Lagström sanoo.
