Myrskyluodon Maija tuli teatteriin

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Tapio Vanhatalo / Helsingin Kaupunginteatteri
Uutinen julkaistu: 13.09.2017

Myrskyluodon Maija on uusi kotimainen musikaali. Sitä esitetään syksyllä Helsingin kaupunginteatterissa.

Se perustuu kirjailija Anni Blomqvistin samannimiseen romaanisarjaan. 1970-luvulla siitä tehtiin tv-sarja, joka oli hyvin suosittu. Lasse Mårtenson sävelsi siihen musiikin, josta tuli myös hyvin suosittua.

Musikaali kuvaa naisen elämää 1800-luvun Ahvenanmaalla, keskellä merta Myrskyluoto-nimisellä saarella.

Musikaalin laulujen sanat on tehnyt muusikko Maija Vilkkumaa. Päähenkilöä Myrskyluodon Maijaa esittää Laura Alajääski.

Lähde Helsingin Kaupunginteatteri

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)