Maija Vilkkumaa vetäytyi tauolle neljä vuotta sitten. Nyt tauko on ohi. Syksyllä ilmestyy uusi pitkäsoitto. Radioissa soi jo Vilkkumaan uusi single Lissu ja mä.
Musiikillisen taukonsa aikana Vilkkumaa julkaisi kirjan ja keskittyi perhe-elämään. Hän on naimisissa muusikko Mikko Kososen kanssa. Pariskunnalla on kaksi tytärtä.
– Perheemme lapsiluku on nyt täysi. Kannatan ehdottomasti sitä, että äidit käyvät töissä, Vilkkumaa sanoo Iltalehdessä.
Maija Vilkkumaa kuuluu myös Kerkko Koskinen Kollektiivi -yhtyeeseen. Hän on mukana syksyllä Vain elämää -televisiosarjassa.
