Kansallisbaletti kiertää Suomea

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Sakari Viika
Uutinen julkaistu: 08.04.2015

Kansallisbaletti kiertää Suomea touko- ja kesäkuun vaihteessa.

Kansallisbaletti esiintyy jäähalleissa, toreilla ja puistoissa. Ensin on vuorossa Stars-esitys Helsingin jäähallissa Nordenskiöldinkadulla, lauantaina 23.5. Siellä nähdään parhaita paloja rakastetuimmista baletti-klassikoista, kuten Pähkinänsärkijästä ja Don Quijotesta.

Sitten erikoisjuna vie baletti- seurueen Helsingistä kohti Oulua. Asemilla tanssijat tarjoavat ohjelmanumeroita matkustajien iloksi. Oulun jäähallissa on 29.5. sama esitys kuin Helsingissä.

Lisäksi Kansallisbaletti vierailee kuudessa kaupungissa toreilla ja puistoissa maksuttomissa tapahtumissa.

Kohteina ovat 3.–10. kesäkuuta Vaasa, Turku, Tampere, Lahti, Jyväskylä ja Kuopio.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)