Daniel Craig esittää James Bondia jo kolmannessa elokuvassa.

Daniel Craig esittää James Bondia jo kolmannessa elokuvassa.

James Bond -elokuvia on tehty jo 50 vuotta

James Bond -elokuvia tehdään vielä lisää.

Lokakuussa tulee kuluneeksi tasan puoli vuosisataa siitä, kun ensimmäinen Bond-elokuva tuli teattereihin. Tuo elokuva on nimeltään Salainen agentti 007 ja tohtori No.

Ensimmäisessä elokuvassa nimiroolia esitti monien mielestä kaikkien aikojen paras Bond, Sean Connery. Sen jälkeen Bond-elokuvia on tehty 23. Niissä Bondia on esittänyt uusimman Bondin, Daniel Craigin lisäksi viisi eri näyttelijää. Tunnetuimpia Bondeja ovat Conneryn ohella Roger Moore ja Pierce Brosnan.

Uuden Skyfall-elokuvan ohjaaja Sam Mendes pitää Bondin hahmoa ajattomana.

– Elokuva ei perustu Bondin keksineen kirjailija Ian Flemingin kirjaan. Se on kuitenkin uskollinen hänen tyylilleen. Leikimme elokuvassa hahmon 50 vuotta kestäneellä historialla.

Daniel Craig esittää Bondia, ja elokuvaa kuvattiin Lontoon lisäksi Turkissa, Shanghaissa ja Macaossa. Seuraava Bond elokuva, työnimeltään Bond 24 on jo valmisteilla.

007 Skyfall tulee ensi-iltaan 26.10.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “James Bond -elokuvia on tehty jo 50 vuotta”

  1. abdulaahi

    ei ole kovempi kuin minua haaaaaaaaaaaaaaaaa
    labsi

  2. Toni

    Kovasti virheitä. Bondia on näytellyt 6 eri henkilöä. Myöskin ensimmäisen Bondin JÄLKEEN on tehty 22 elokuvaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste