Elokuvan tapahtumat ajoittuvat sarjan ensimmäisen ja toisen elokuvan väliin. Neljän Mad Max -elokuvan sarja kertoo maailmasta ydinsodan jälkeen. Maailmassa on pula sekä vedestä että polttoaineesta. Ihmiset elävät aavikkomaailmassa, jossa ei ole puita eikä vesialueita.
Ensimmäinen Mad Max -elokuva valmistui vuonna 1979. Kolmessa ensimmäisessä elokuvassa pääosaa näytteli Mel Gibson.
Kaikki Mad Max -elokuvat on ohjannut George Miller.
Neljäs Mad Max kuvattiin osittain Namibiassa Afrikassa. Kuvaukset alkoivat jo vuonna 2012. Alun perin kuvausten piti alkaa jo 1990-luvun alussa. Elokuvan tekeminen viivästyi peräti 25 vuotta monien ongelmien takia.
