Atte Blom ja Otto Donner olivat Love Recordsin perustajia. Elokuvassa heitä esittävät Jarkko Niemi ja Tomi Alatalo.

Elokuvia Suomi-rockin historiasta

Suomi-rockin kultaisista vuosista on tekeillä kaksi elokuvaa.

Love Records – Anna mulle Lovee kertoo legendaarisen levy-yhtiön historian. Love Records on kaikkien aikojen merkittävin suomalainen levy-yhtiö. Yhtiö perustettiin vuonna 1966. Se meni konkurssiin vuonna 1979. Yhtiö julkaisi 384 LP-levyä ja satoja singlejä.

Elokuva kertoo yhtiön perustajien eli Atte Blomin, Christian Schwindtin ja Otto Donnerin vaiheista. Se kertoo tarinan 1960-luvulta 1970-luvun loppuun.

Myös laulaja ja lauluntekijä Juice Leskisestä tehdään parhaillaan elokuvaa. Elokuvan pääosassa Juicena nähdään Riku Nieminen. Elokuva perustuu Antti Heikkisen Juice-elämäkertaan Risainen elämä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste