Wilma Murto voitti pronssia

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 24.08.2023

Seiväshyppääjä Wilma Murto voitti keskiviikkona pronssia yleisurheilun MM-kisoissa. Murron tulos oli 480. Seiväshypyn finaali oli erittäin jännittävä.

Wilma Murto voitti seiväshypyn MM-pronssia keskiviikkona. Murron tulos oli 480.

Wilma Murron MM-mitali on harvinainen. Keihäänheittäjä Tero Pitkämäki voitti MM-pronssia vuonna 2015. Pitkämäki on edellinen suomalainen yleisurheilija, joka voitti MM-kisoissa mitalin. Suomalainen nainen voitti MM-mitalin viimeksi 28 vuotta sitten. Keihäänheittäjä Mikaela Ingberg voitti MM-pronssia vuonna 1995.

Wilma Murto on 25-vuotias. Hän voitti viime kesänä seiväshypyn Euroopan mestaruuden. Murto voitti talvella EM-kultaa seiväshypyn hallikisoissa. Wilma Murron ennätys on 485. 485 on myös seivähypyn Suomen ennätys.

Seiväshypyn finaali eli loppukilpailu oli jännittävä. Yhdysvaltojen Katie Moon ja Australian Nina Kennedy saavat molemmat MM-kultaa. Molempien tulos oli 490. MM-hopeaa ei jaeta lainkaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)