Külaots pelaa Korson Vedossa. Nuori hyökkääjä on noussut lentopallon Mestaruusliigan kärkimiehiksi. Hän on nykyisin myös miesten maajoukkueen vakiopelaajia.
Külaots syntyi Viron Pärnussa. Hän oli vain kaksivuotias, kun hänen vanhempansa muuttivat Suomeen. Lapsuus kului Pirkanmaalla.
– Kun tulin maalta kaupunkiin, pääsin pelaamaan Korson Vetoon. Vastaanotto oli heti mahtava. Sain heti vastuuta joukkueessa, Külaots sanoo Akikuvaa.comin haastattelussa.
– Ykköslajini oli aluksi koripallo. Pelasin myös jalkapalloa. Lopulta valitsin kuitenkin lajin, jota isänikin pelasi aikoinaan Suomen ykkössarjassa, Külaots kertoo Helsingin Sanomissa.
Külaots keskittyy nykyisin pelkästään lentopalloon, hän on siis lajin ammattilainen. Külaots myöntää, että Euroopan lentopalloseurat kiinnostavat häntä. Hänen sopimuksensa Korson Vedon kanssa on voimassa vuoden. Sen jälkeen on ehkä aika lähteä maailmalle.
– Haluan päästä opiskelemaan psykologiaa. Se on aina kiehtonut minua.
