Nuori koripalloilija Lauri Markkanen pelasi loistavasti tänä talvena. Hän pelasi Yhdysvaltojen yliopistojen sarjassa Arizona Wildcatsin joukkueessa. Hän oli joukkueen paras pelaaja.
Monien asiantuntijoiden mielestä Markkanen on Suomen kaikkien aikojen paras koripalloilija. Yhdysvaltain koripallosarja NBA:n joukkueet varaavat kesäkuussa uusia nuoria pelaajia. Markkanen on todennäköisesti 10 parhaan pelaajan joukossa. Hän heittää palloa erittäin tarkasti ja liikkuu hyvin, vaikka pituutta on 213 cm.
Monet NBA:n joukkueet ovat kiinnostuneita Markkasesta. Hän pelaa syksyllä jossain NBA-joukkueessa ja ansaitsee miljoonia euroja vuodessa.
Markkanen täyttää pian 20 vuotta. Hän on kotoisin Jyväskylästä.
EM-kisat syyskuussa Suomessa
Markkanen on melko varma, että hän pelaa Suomen maajoukkueessa Euroopan mestaruuskisoissa. EM-kilpailut pelataan elo- ja syyskuussa neljässä maassa.
Kisoissa on mukana 24 maata. Yksi kuuden maan alkulohko pelataan Suomessa. Ottelut pelataan Helsingin Areenassa.
Lähteet STT, Iltalehti, Helsingin Sanomat