Miesten jalkapallon EM-lopputurnaus pelataan 11.6.–11.7. 2021. Kilpailu siirrettiin vuodella eteenpäin, jotta maailma ehtii toipua koronaviruksesta. Kilpailut järjestetään 12 eri kaupungissa Euroopassa, kuten alun perin oli tarkoitus.
Euroopan jalkapalloliitto Uefa päätti viime viikolla siirtää kisat. Uefalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin siirtää kisoja. Näin turvataan sekä pelaajien että yleisön terveys.
Suomen jalkapallomaajoukkueen eli Huuhkajien kapteenin Tim Sparvin mukaan päätös oli oikea. – Olisi ollut vastuutonta, jos kisat olisi järjestetty tänä kesänä, Sparv sanoo Helsingin Sanomissa.
Myös jalkapallon naisten EM-kilpailut siirrettiin. Kilpailut järjestetään kesällä 2022. Samana vuonna järjestetään miesten jalkapallon MM-kilpailut.
Kesäolympialaiset järjestetään vuonna 2021
Jääkiekon miesten MM-kilpailut perutaan. Kisat oli tarkoitus järjestää Sveitsissä toukokuussa. Seuraavat MM-kilpailut järjestetään vuoden 2021 keväällä. Leijonat on siihen saakka hallitseva maailmanmestari. Suomen pääsarja eli jääkiekon SM-liiga lopetettiin kesken runkosarjan. Mestaruutta ei jaeta lainkaan tällä kaudella.
Kaikki maailman suurimmat palloilusarjat on keskeytetty. Jääkiekkoliigoista tauolla ovat esimerkiksi NHL ja KHL. Jalkapallosarjoista Valioliiga, Bundesliiga, Serie A ja La Liga ovat tauolla.
Myös kesäolympialaiset siirtyvät koronaviruksen takia. Olympialaiset piti alun perin järjestää tänä kesänä Japanin pääkaupungissa Tokiossa. Olympialaiset järjestetään kesällä 2021.
Lähteet Yle, HS
