Piispanen osallistui viime viikolla Qatarin Dohan pyörätuolikelauksen MM-kisoihin. 39-vuotias Piispanen sai kisoista MM-hopeaa ja -pronssia.
Piispanen halvaantui vuonna 1993. Hän oli silloin 17-vuotias. Piispasen mukaan hän ei tuntenut mitään, kun hän loukkaantui. Vain päässä kuului ääni. Onnettomuudessa Piispaselta lohkesi selkärangan kolmas nikama ja hermoyhteys katkesi.
Pari vuotta myöhemmin Piispanen palasi salille. Aluksi laji oli pyörätuolirugby. Kelaus on ollut päälaji vuodesta 2009 lähtien. Piispasen nimissä on 100 metrin kelauksen ME-aika. Hän sai olympiakultaa vuonna 2012.
