Senni Sopanen teki uuden ennätyksen

Teksti: Selkosanomat, lähde SAUL
Kuva: SAUL / Aarto Nevala
Uutinen julkaistu: 29.09.2025

Senni Sopanen teki elokuussa uuden ennätyksen 100 metrin juoksussa ajalla 55,58. Sopanen on poikkeuksellinen urheilija, hän on 98 vuotta vanha.

98-vuotias Senni Sopanen kilpailee säännöllisesti. Sopanen osallistui yleisurheilun kesäkisoihin elokuussa. Suomen Aikuisurheiluliitto järjesti kisat Lahdessa.

Sopanen kilpaili 95-vuotiaiden luokassa. Hän teki uuden ennätyksen 100 metrin juoksussa ajalla 55,58. Sopanen kilpaili myös muissa lajeissa, joita olivat kuulantyöntö, pituushyppy ja kolmiloikka.

Sopanen aloitti urheilun eläkkeellä. Hän on kilpaillut Suomessa ja ulkomailla ja voittanut monta mitalia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)