Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija

Teksti: Selkosanomat, lähteet HBL, Yle
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 12.02.2026

Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija. Vanninen voitti sisäratojen MM- että EM-kultaa vuonna 2025. Vannisen laji on moniottelu.

Moniottelija Saga Vanninen on Vuoden yleisurheilija. Vanninen teki Suomen ennätyksen seitsenottelussa viime kesänä. Lisäksi Vannisesta tuli sekä Euroopan mestari että maailmanmestari hallikisoissa. Tokion MM-kisoissa Vanninen sijoittui seitsemänneksi.

Vanninen harjoitteli talvella Etelä-Afrikassa. Helmikuun lopussa Vanninen kilpailee hallikisojen SM-kilpailuissa. Kisat pidetään Espoossa. Ylisurheilun EM-kisat järjestetään elokuussa Englannin Birminghamissa. Kisat ovat Vannisen tämän kauden päätavoite.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)