Jalkapallon maailmanmestaruuskisat pelataan ensi kesänä Venäjällä. Viime viikolla selvisi, mitkä maat pelaavat kisoissa.
Paljon yllätyksiä
Karsintaotteluissa tapahtui monta suurta yllätystä. Suurin yllätys oli se, että Ruotsi pudotti kisoista Italian. Italialaiset olivat hyvin pettyneitä. Valmentaja Gian Piero Ventura tietysti erotettiin. Ruotsalaiset juhlivat, samoin tanskalaiset ja islantilaiset. Peräti kolme Pohjoismaata pelaa MM-kisoissa.
Tanskan sankari oli hyökkääjä Christian Eriksen, joka teki kolme maalia ottelussa Irlantia vastaan. Eriksen saattaa olla seuraava jalkapallon pohjoismainen supertähti. Suurin tähti on Ruotsin Zlatan Ibrahimovic. Hän lopetti pelit maajoukkueessa, mutta saattaa palata, koska Ruotsi pääsi MM-kisoihin.
Hollanti ja Chile putosivat
Toinen suuri yllätys oli se, että Hollanti putosi kisoista. Hollanti oli kauan yksi Euroopan parhaista maista jalkapallossa. Se ei päässyt myöskään vuoden 2016 EM-kisoihin.
Etelä-Amerikassa suurin yllätys oli se, että Chile ei päässyt kisoihin. Chile pelasi hyvin MM-kisoissa vuonna 2014. Chile voitti Etelä-Amerikan mestaruuden vuosina 2015 ja 2016.
Lähde STT
Lisää jalkapallo uutisia lisää