Menestystä ei ole puuttunut. Olli on voittanut kolme mitalia MM- ja EM-kisoista. Tänä vuonna hän toi EM-kultaa.
Olli osallistuu nyt uransa ensimmäisiin olympiakisoihin. Suomen edellisestä painimitalista olympialaisissa on kulunut 12 vuotta. Marko Yli-Hannuksela sai hopeaa Ateenan olympialaisissa vuonna 2004. Odotukset ovat siis kovat.
– Taso on kova. Täällä ei ole huonoja painijoita, Petra Olli sanoi Rio de Janeirossa.
Petra Ollin kovin vastus Riossa on Japanin Kaori Icho. Icho on voittanut kolme olympiakultaa ja peräti 10 maailmanmestaruutta. Olli hävisi MM-kisoissa juuri Icholle.
– Icho on ollut tähän asti kaikessa edellä minua. Olen harjoitellut huolellisesti puolustamista ja hankkinut lisää terävyyttä.
Petra Olin täytyy voittaa kolme ensimmäistä ottelua, jotta hän pääsee finaaliin.
Petra Olli kilpailee Riossa 58 kilon sarjassa. Ollin alkusarjan ottelut painitaan keskiviikkona 17.8. alkaen kello 16. Finaalit alkavat kello 22 Suomen aikaa.
Lähteet IS, IL, HS