Noin 200 luistelijaa 44 maasta kilpailee mitaleista Helsingin Hartwall-Areenalla. Kisoja seuraa hallissa arviolta 65 000 ihmistä. Kisat näkyvät myös televisiossa monissa maissa. Noin 300 miljoonaa ihmistä katsoo kisoja televisiosta.
Tällä kertaa suomalaisia kilpailee kaikissa lajeissa. Vasta 17-vuotias Suomen mestari Emmi Peltonen kilpailee naisten luistelussa. Peltonen osallistuu ensimmäistä kertaa aikuisten MM-kisoihin. Tammikuussa hän oli EM-kisoissa yhdestoista.
Kanadalainen pariluistelussa
Emilia Simonen ja kanadalainen Matthew Penasse osallistuvat pariluisteluun. Pari on harjoitellut yhdessä vasta viime elokuusta asti. Sitä ennen Simonen kilpaili yksin naisten luistelussa. Penasse oli jo lopettanut uransa, mutta aloitti uudelleen, kun sai uuden parin.
Suomen edustaja miesten luistelussa on Valtter Virtanen. Hänen ohjelmassaan on vihdoin neloishyppy. Neloishypyssä luistelija pyörii ilmassa neljä kierrosta, ja siitä saa paljon pisteitä.
Cecilia Törn ja Jussiville Partanen kilpailevat jäätanssissa. Pari ei menestynyt kovin hyvin EM-kisoissa. Nyt heillä on uusi vapaaohjelma.
Taitoluistelun MM-kisat Helsingissä 29.3–2.4.
